Bibbis Bod

fredag 4. juli 2014

Kort med innvendig penge/tag lomme


Et kort med en lomme innvendig enten for penger eller som her, en tag for å skrive en hilsen. Kortet er laget av kraftkartong med Maja Design papir. Dette kortet er laget for magasinet Barnemix, ta en titt, der er det mye forskjellig...


Selve kortet er et halvt A4 ark (4 1/4" x  11 3/4) med kartong og scoret på 2", 7 5/8" og 7 3/4".  Den nederste delen som er scoret på 2" får litt tape på kortsidene for å lage en lomme.Selve lokket puncher jeg på 1", snur  hele lokket rundt,og puncher 1" på motsatt side. Dermed kan den midterste delen fungere som "lås" på kortet. Her bruker jeg  Envelope Punch boarden fra We-R-Memories. Mitt har jeg kjøpt på Martines her på Kongsberg, hun sender sikkert om det trenges ;-)




Så pynter jeg med papir, bånd, roser, halvperler og en charms. Teksten kommer fra Kreativ Hobby. Disse digitale "pynte" tagsene får du kjøpt HER hos Vectoria Designs, hun har masse lekkert!
 Hvis du handler der inne og skriver WELOVECRAFTING når du sjekker ut, så får du 30% rabatt med en gang du handler. Verdt å ta med seg ;-)



Plass til en tag inne i kortet og her har jeg pyntet med en ekstra tag og litt bånd. Siden det er en lomme i bunnen kan man stikke den midterste delen ned i lomma og dermed holder kortet seg lukket.



Teksten kommer fra Kreativ Hobby og du får kjøpt den HER




Ha en fin dag!


4 kommentarer:

Elisabeth sa...

nydelig!! skal absolutt lage et slikt kort, takk for tut!!!

Connie sa...

Så stilig.
Takk for at du deler.
Klem Connie

Dortesjs sa...

ihh tak for tut, super sødt og fint pengekort

BenteM sa...

Kjempelekkert.... som vanlig
og 1000 takk for at du deler malen :)